Abdullah İbn Abdişems´in kızı Eş-Şifâ
Hicretten önce müslüman olmuş, Peygamber´e [S.A.V) bey´at etmiştir. Akıllı ve faziletli kadınlar sahâbîlerdendi. O Medîne´ye hicret edince, Rasûlüllah [S.A.V) onu Medine´deki oymaların yanında bulunan bir eve yerleştirdi. Oğlu Süleyman´la birlikte oraya yerleşti. Araplar arasında yazı yazmanın az olduğu bir sırada Arapça yazı yazardı.
Cahiliye devrinden kalma bir muskası vardı. [Nemle) hastalığına tutulmuştu. Bu muskayı onun için takıyordu. [Âsim´m ifadesine göre Nemle hastalığı taşra Türkçesinde Siyircik ve Isırga adıVeriIen ateşli ve bulaşıcı bir nevi sivilcelerdir.)
Eş-Şifa Bİnt Abdillah şöyle demiştir:
? Ya Raşûlellah! Ben Cahiliye´de muska yazardım.. Onları sana göstermek istiyorum.
Basûlüllah (SAV):
? Göster bakalılm, dedi.
Eş-Şifa Bint Abdillah muskasını Rasûlüllah´a gösterdi. Rasûlüllah (SAV) mü´minlerin annesi Hafsa Bint Ömer´in yanına girdi. Eş-Şifa Bint Abdtilah da onun yanındaydı. Ona şöyle dedi :
? Yazı yazmayı öğrettiğin gibi Nemle (Karınca) muskasını Haf-sa´ya da öğret.
Rasûlütlah (S.A.V) Ummu Süleyman´ı [eş-Şifa´yO ziyaret eder ve onun evinde öğle uykusuna yatardı. Ummu Süleyman Rasûlüllah´ın yatması için bir yatak ve izar hazırlamıştı.
Eş-Şifa Bint Abdiliah Rasûlüliah´a :
? Ya Raşûlellah! Hangi amel daha faziletlidir? diye sordu. Peygamber [S.A.V) de şöyle cevap verdi:
? Allah´a iman, onun yolunda cihad ve makbul olan hac.
Eş-Şifa Bint Abdillah şöyle anlatır:
? Rasûlüllah´a [S.A.V) geldim. Yerinde bulamadığımdan bana yerinde bulunmayışının sebebini açıklamaya başladı. Ben de sitem etmeye devam ettim.. Namaz vakti geldi. Yanından çıktım. Şurahbîl İbn Hasene´yle evli olan kızımın yanına gittim. Şurahbîl´in evde olduğunu gördüm. Ona: Namaz vakti geldi, sen hâlâ evde misin? demeye başladım. O da : Teyze! Bana sitem etme! Çünkü üstüme örtecek tek bir-şeyim vardı. Onu da Rasûlüllah Ödünç aldı. Bunun üzerine şöyle dedim: Anam, babam sana feda olsun. O bu haldeyken ve ben bilmeden ona sitem mi ediyorum.
Şurahbil İbn Hasene: Yamalı bir kadın elbisesinden başka hiçbir şey yoktu, demiştir.
Eş-Şifâ, yavaş yürümek, yavaş konuşmak gibi riyakâr tavırları olan birtakım zevat görüp :
? «Bunlar kimlerdir?» diye sorduğunda:
? «Bunlar zâhidlerdir,» şdklinde cevap verilince :
? «Hz. Ömer, Allah hakkı için bir söz söylediği vakit işittirir. Yürüdüğü vakit süratli yürür, dövdüğü adamı incitirdi. Bununla birlikte kendisi gerçek bir zâhid idi.» demiştir. [1]
--------------------------------------------------------------------------------
[1] Abdulaziz eş-Şennavi, Sahabe Hayatından Tablolar (Hanım Sahabiler), Uysal Kitabevi: 376-377.
Cahiliye devrinden kalma bir muskası vardı. [Nemle) hastalığına tutulmuştu. Bu muskayı onun için takıyordu. [Âsim´m ifadesine göre Nemle hastalığı taşra Türkçesinde Siyircik ve Isırga adıVeriIen ateşli ve bulaşıcı bir nevi sivilcelerdir.)
Eş-Şifa Bİnt Abdillah şöyle demiştir:
? Ya Raşûlellah! Ben Cahiliye´de muska yazardım.. Onları sana göstermek istiyorum.
Basûlüllah (SAV):
? Göster bakalılm, dedi.
Eş-Şifa Bint Abdillah muskasını Rasûlüllah´a gösterdi. Rasûlüllah (SAV) mü´minlerin annesi Hafsa Bint Ömer´in yanına girdi. Eş-Şifa Bint Abdtilah da onun yanındaydı. Ona şöyle dedi :
? Yazı yazmayı öğrettiğin gibi Nemle (Karınca) muskasını Haf-sa´ya da öğret.
Rasûlütlah (S.A.V) Ummu Süleyman´ı [eş-Şifa´yO ziyaret eder ve onun evinde öğle uykusuna yatardı. Ummu Süleyman Rasûlüllah´ın yatması için bir yatak ve izar hazırlamıştı.
Eş-Şifa Bint Abdiliah Rasûlüliah´a :
? Ya Raşûlellah! Hangi amel daha faziletlidir? diye sordu. Peygamber [S.A.V) de şöyle cevap verdi:
? Allah´a iman, onun yolunda cihad ve makbul olan hac.
Eş-Şifa Bint Abdillah şöyle anlatır:
? Rasûlüllah´a [S.A.V) geldim. Yerinde bulamadığımdan bana yerinde bulunmayışının sebebini açıklamaya başladı. Ben de sitem etmeye devam ettim.. Namaz vakti geldi. Yanından çıktım. Şurahbîl İbn Hasene´yle evli olan kızımın yanına gittim. Şurahbîl´in evde olduğunu gördüm. Ona: Namaz vakti geldi, sen hâlâ evde misin? demeye başladım. O da : Teyze! Bana sitem etme! Çünkü üstüme örtecek tek bir-şeyim vardı. Onu da Rasûlüllah Ödünç aldı. Bunun üzerine şöyle dedim: Anam, babam sana feda olsun. O bu haldeyken ve ben bilmeden ona sitem mi ediyorum.
Şurahbil İbn Hasene: Yamalı bir kadın elbisesinden başka hiçbir şey yoktu, demiştir.
Eş-Şifâ, yavaş yürümek, yavaş konuşmak gibi riyakâr tavırları olan birtakım zevat görüp :
? «Bunlar kimlerdir?» diye sorduğunda:
? «Bunlar zâhidlerdir,» şdklinde cevap verilince :
? «Hz. Ömer, Allah hakkı için bir söz söylediği vakit işittirir. Yürüdüğü vakit süratli yürür, dövdüğü adamı incitirdi. Bununla birlikte kendisi gerçek bir zâhid idi.» demiştir. [1]
--------------------------------------------------------------------------------
[1] Abdulaziz eş-Şennavi, Sahabe Hayatından Tablolar (Hanım Sahabiler), Uysal Kitabevi: 376-377.
HANIM SAHABELER
- Hz. Hadîce
- Sevde binti Zem´a i
- Hazret-i Aîşe
- Hz.Hafsa Binti Ömer
- Zeyneb Bint Huzeyme
- Ummu Seleme
- Zeyneb Binti Cahş
- Cuveyriye Bintu´l-Haris
- Safiyye Bint Huyeyy
- Ebû Süfyan?ın Kızı (Ummu Habîbe Künyeli) Ramle
- Meymune Bintu´l-Haris
- Mısırlı Mariye
- Ummu Şerîk
- Zeynebü-l Kübra
- Seyyidu´l-Beşer´in Kızı Rukâyye
- Ummu Kulsum
- Hz. Fâtıma
- Abdülmuttalib´in Kızı Ervâ
- Abdülmuttalib´ın Kızı Safiyye
- Esved´in Kızı Halide
- Ebû Tâlib´in Kîsî Ummu Hânî
- Ebû Leheb´in Kızı Dürre
- Cahş´ın Kızı Hamne
- Ebü Zueyfa´nın Kızı Halime
- Haris´in Kızı Şeymâ
- Fâtıma Bint-i Esed
- Ummul-Fazl Künyeli Hâris´in Kızı Lubâbe
- (Ummu Eymen) Künyeli Sa´lebe´nin Kızı Berde
- Rasulullah´ın(a.s.) Hizmetkarı Havle
- Ummu Rafi