Tekbirin Beyanı
Namaz kılan, iftitah tekbirini alınca îblis on (a zarar yapmak) dan perdelenir. O kimse, Kerîm olan Allah'ın zâtına yönelir. Onun kalbinde olana (yanındaki) melek muttali olur. Kalbinde Allah'tan gayri bir şey bulunmadığı zaman, melek (şöyle) der : «Sen dilinle söylediğin gibi kalbinle de Allah'ı tasdik ettin.»
O kimsenin kalbinde parlayan nur, Arş'ın saltanatına kadar ulaşır. Bu nur ile kendisine göklerin ve yerlerin melekûtu (31) açılır ve kendisine bu nur büyüklüğünde sevap yazılır.
(31) Melekût: Ervah ve nüfusa muhtaa olan gayb âlemi.
O kimsenin kalbinde parlayan nur, Arş'ın saltanatına kadar ulaşır. Bu nur ile kendisine göklerin ve yerlerin melekûtu (31) açılır ve kendisine bu nur büyüklüğünde sevap yazılır.
(31) Melekût: Ervah ve nüfusa muhtaa olan gayb âlemi.
Konular
- Tearuz ve Tercih
- Ruhus Salat
- Bu eserin terceme ve tahşiyesinde faydalandığımız eserler
- Son Söz
- İbadete Devam Etmek
- Kemal Sıfatlar
- Tehiyyat
- Namazın Dereceleri
- Kavmeyi Eda Etmenin İnceliği
- Kıyam Ruku Ve Secdede İncelik
- Tekbirde Ellerin Kaldırılması
- Fatiha
- Sağ Eli Sol Elin Üzerine Koymaktaki Hikmete İşaret
- Tekbirde Elleri Kaldırmak
- Kulub-i Safiye
- Tekbirin Beyanı
- İstikbal-i Kıble
- Setr-i Avretteki İnce Mana
- Abdeste Elleri Yıkamak
- Niyetin Devamı
- Namazı Terk Etmenin Manası
- Namazın Mertebeleri
- Namazı Kılanın Anlayacağı İnce Mana
- Kalbin Marifeti
- Taarruzun Sureti
- Namazın Ruhu,Hayatın Pınarı
- Ruhu's-Salat Aynu'l-Hayat Tercemesi
- İMAM AHMED BİN HANBEL
- MÜTERCİMİN ÖNSÖZÜ
- GİRİŞ